Cuf stämman dag 2

Idag torsdag har varit en oerhört viktigt och givande dag.
Till att börja med hade vi invigning av stämman med tal av förbundsordförande Magnus Andersson och partiledare/ vice statsminister och näringsminister Maud Olofsson.

En ritkigt bra invigning och man kännde sig sjukt taggad inför nästa anhalt som var kommittéarbete.



Utbildningskommittéen var ju ett självklart val för mig, och största frågorna var om elever skall behöva godkänt i alla ämnen för att komma upp i gymnasiet eller om det skulle räcka med de tre kärnämnen som vi har idag och om vi skulle slopa eller konkurensutsätta CSN.

Till min glädje så beslutade kommittéen att vi inte kan kräva av alla ungdommar på högstadiet att de skall ha godkänt i alla de ämnen som man läser och att vi endast skall konkurensutsätta CSN.

Dock beslutade stämman annorlunda, så vi i CUF kräver alltså nu att alla elever dvs alla olika individer som finns inom skolan skall uppnå samma mål dvs G i ALLA ämnen...
Det tycker jag är helt orimligt för vi är helt olika individer i det här samhället med helt olika kunskaper.
Dessutom finns det såååååå mycket som kan spela in i tonåren som gör att man absolut inte orkar gå i skolan, jag är en av dom som satt i den sistsen, jag var sjukskriven två av tre år av min högstadietid...

Men tack vare Individuella programmet så fick jag en ny chans genom att plugga upp betygen i Svenska, Matte och Engelska.
Tänk er då att jag inte skulle ha fått den chansen, då skulle jag alltså ha satts i skolbänken på fulltid igen och behövt fortsätta att gå in i väggen om och om igen...

Sen att stämman vill slopa CSN stör mig aningen oxå, för det är en instans som idag funkar bra och jag ser gärna att vi konkurensutsätter dem så att vi ser om vi kan klara oss utan dom innan vi avskaffar dem helt.



Efter utbildningskapitlet var det dags för feminism & jämställdhet som i vanlig ordning satt igång hetsiga debatter!


Sedan var det dags för kampanjsläpp!
ARBETSMARKNADEN ÄR ETT JÄVLA SKÄMT!

tror lätt att det kommer bli en av de bästa valkampanjerna någonsin :)
men nu är det dags för sömn.
kram en liten grönögd politiker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0