Jämställdhet?

När jag och min pojkvän skulle fira våran 1års dag sa jag åt honom att han skulle välja en restaurang som vi kunde äta en mysig middag på.
Jag sa även att jag skulle bjuda på middagen så han blev ju jätte glad :D
Vi kom in fick menyer och beställde in våran mat...
Det var hur gott som helst och det var såååååå mysigt:)
MEN så kommer vi till avslutet när jag skall betala för middagen
Jag ropar på servitrisen och säger att jag vill betala.
Han kommer in med med notan och lägger den framför min pojkvän...
Jag betalar och lämnar över notan till servitrisen och när han kommer tillbaka med växeln lägger han även den hos min pojkvän...

I en sådan här situation funderar jag på om jämstäldhet är ett skämt?
Om det är något som vi politiker bara pratar om för att ha något att prata om?

För är vi så gammalmodiga att inte ens en kvinna kan betala notan på restauranger?
Har vi int kommit längre i vårat arbete i jämställdhetsfrågan?
Om så är fallet då vet jag inte vad vi skall göra för att få vårat land på fötter... för om vi inte kan acceptera att en kvinna betalar notan hur ska vi då kunna acceptera kvinnor som sitter på stora VDposter osv...

Nu är det dags att krossa normen och börja arbeta mot jämställdhet!
//En liten grönögd politiker


Kommentarer
Postat av: Denise

GILLA! (För mycket i facebook-tänket? :b)

2010-02-18 @ 20:59:06
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/
Postat av: josefine

haha (Y)

2010-02-19 @ 15:41:58
URL: http://litengronogdpolitiker.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag som är servitris som och vet hur en servitris tänker så är det inte lätt alla gånger. Man har ingen aning om vem det är av dem som ska betala, i de flesta fallen är det killen som betalar och då blir det bara så naturligt att man kanske lägger den där. Jag själv brukar ställa notan i mitten av bordet eller hos den personen som sitter närmast kassan. Men det är svårt att veta vem som ska betala.

2010-05-16 @ 23:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0